W związku z ostatnimi gwałtownymi zjawiskami pogodowymi, które nawiedziły południowo-zachodnią część Polski, wiele osób poniosło straty materialne. Jeżeli Twoje mienie zostało uszkodzone w wyniku powodzi, podtopień lub innych skutków tych zdarzeń, zachęcamy do zapoznania się z informacjami zawartymi poniżej. Dowiesz się, jak zgłosić szkodę do PZU, jakie dokumenty są potrzebne oraz gdzie szukać pomocy.
Abyśmy mogli szybko i sprawnie zająć się obsługą Twojej szkody w PZU, prosimy o przygotowanie następujących dokumentów:
- Numer polisy/numer PESEL ubezpieczonego, numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie.
- Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów i miejsc.
- Szczegółowy opis uszkodzeń: Jeśli Twoja nieruchomość została zalana, podaj jej wymiary i oszacuj ilość wody, a także sporządź wykaz uszkodzonych przedmiotów wraz z ich szacunkową wartością. Kliknij tutaj aby zobaczyć szczegółową instrukcję.
- Szacowana wartość szkody: Oszacuj orientacyjnie wartość strat.
- Dokumenty potwierdzające poniesione koszty: Rachunki i kosztorysy związane z pracami porządkowymi oraz ratunkowymi
- Po udokumentowaniu szkody, może Pan/Pani rozpocząć prace porządkowe.
Co zrobić dalej?
- Zbierz wszystkie dokumenty.
- Zgłoś szkodę za pomocą formularza https://zgloszenie.pzu.pl/
- Prześlij dokumenty do nas: załącz je podczas zgłoszenia szkody lub prześlij na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule wiadomości wpisując nr szkody.
- Poczekaj na informację: Jeżeli dokumentacja będzie wystarczająca wypłacimy odszkodowanie. Jeżeli będzie wymagała uzupełnienia skontaktujemy się z Tobą.
Masz pytania? Zachęcamy do zapoznania się z informacją: https://www.pzu.pl/kontakt-i-pomoc/zglaszanie-szkody/jak-sprawdzic-status-sprawy